Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Strona nie posiada struktury nagłówków,
Brak nagłówka poziomu 1,
Pola wyboru nie posiadają etykiet,
Niektóre elementy posiadają podwójne opisy, co powoduje efekt jąkania,
Linki zewnętrzne otwierają się w nowej karcie. Brak informacji o linkach zewnętrznych oraz sposobie otwarcia,
Elementy zamykające okienka na mapie nie mają właściwych opisów,
Na małych urządzeniach mobilnych elementy mogą być nieczytelne,
Utrudniona nawigacja za pomocą klawiatury. nie wszystkie elementy otrzymują pole uwagi (fokus),
Elementy nawigacyjne mapy są w języku angielskim.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez przedsiębiorstwo Stebel Consulting. Wyniki badania przedstawia Raport z audytu.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Grażyny Staszków - mejlowo gstaszkow@um.jastrzebie.pl lub telefonicznie 32 478 53 71.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
swoje imię i nazwisko,
swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Michał Urgoł - Prezydent Miasta,
Adres: al. J. Piłsudskiego 60, 44-335 Jastrzębie-Zdrój,
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Siedziba Urzędu Miejskiego
Aleja Piłsudskiego 60
44-335 Jastrzębie-Zdrój
Parking
Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 2 miejsca przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 80 metrów.
Parking jest bezpłatny dla osób posiadających kartę parkingową.
Miejsce parkingowe znajduje się przy wjeździe na parking. Wjazd znajduje się przy Alei Piłsudskiego.
Pies asystujący
Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
Zapewniamy wodę dla zwierzaka.
Wejście do budynku
Do budynku prowadzi utwardzone dojście wolne od przeszkód od strony al. J. Piłsudskiego.
Wejście jest na poziomie gruntu. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku.
Przed schodami znajduje się pas ostrzegawczy wykonany z wypukłych elementów.
Drzwi otwierają się automatycznie.
Drzwi są przeźroczyste i są kontrastowo oznaczone.
Przestrzeń za wejściem
Informacja dotykowa o rozmieszczeniu pomieszczeń - pulpit tyflograficzny znajduje się po prawej stronie od wejścia, z kolorowym poddrukiem, z łatwo wyczuwalnymi elementami wypukłymi oraz czytelnym, kontrastowym układem graficznym uzupełnionym w postaci tekstów czarnodrukowych i pinów brajlowskich. Terminal wyposażony jest w wypukły plan budynku urzędu, system nagłaśniający odczytujący komunikaty, klawiaturę oraz podpisy brajlowskie, wypukłe i w powiększonym druku.
Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
Punkt obsługi znajduje się na parterze, na końcu korytarza po prawej stronie.
Punkt obsługi wyposażony jest w pętlę indukcyjną.
Dostępna jest usługa tłumaczenia na język migowy, po wcześniejszym zgłoszeniu pracownikowi urzędu miasta.
Blat jest obniżony i może do niego podjechać osoba na wózku.
Ciągi poziome
Pomieszczenia znajdują się na 5 kondygnacjach.
Ciągi pionowe
Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
Możesz skorzystać z windy.
Schody
Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
Na poręczach schodów są nakładki brajlowskie.
Przed schodami znajdują się dotykowe pasy ostrzegawcze.
Winda
Drzwi windy otwierają się automatycznie
Szerokość drzwi wynosi 80 centymetrów
Winda znajduje się w budynku, na końcu korytarza idąc od wejścia.
Kabina windy ma głębokość 140 centymetrów i szerokość 100 centymetrów.
Przyciski sterujące mają opisy w alfabecie Braille'a.
Przyciski sterujące mają duże oznaczenia z czerwonym podświetleniem.
Oznaczenia są kontrastowe.
W windzie są komunikaty głosowe.
W razie problemów - zadzwoń do obsługi naciskając na przycisk z oznaczeniem DZWONEK
Pomieszczenia
Około 90% pomieszczeń jest dostępnych dla osób na wózkach.
Łazienka
W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
Toaleta znajduje się przy sali obsługi mieszkańców
Drzwi otwierają się na zewnątrz.
Drzwi łatwo pozostają w pozycji otwartej.
Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
Szerokość otworu wejściowego wynosi 90 centymetrów.
Na ścianach są zamontowane poręcze.
Przestrzeń manewrowa wynosi 197 centymetrów na 155 centymetrów.
Przestrzeń manewrowa przed ustępem wynosi 197 centymetrów.
Pochwyty są po obu stronach ustępu.
Wydział Spraw Rodzinnych i Alimentacyjnych oraz Urząd Stanu Cywilnego
ul. Zielona 20 AB i ul. Zielona 18 A
44-335 Jastrzębie-Zdrój
budynki administrowane przez Miejski Zarząd Nieruchomości.
Budynek Wydziału Spraw Rodzinnych i Alimentacyjnych częściowo spełnia minimalne wymagania, o których mowa w ustawie.
Budynek Urzędu Stanu Cywilnego nie spełnia minimalnych wymagań, o których mowa w ustawie.
Parking
Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 1 miejsce przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
Miejsce parkingowe jest pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
Parking jest bezpłatny dla osób posiadających kartę parkingową
Miejsce parkingowe znajduje się z tyłu budynku.
Pies asystujący
Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
Zapewniamy wodę dla zwierzaka.
Wejście do budynku
Do budynku prowadzi utwardzone dojście, wolne od przeszkód od strony ulicy zielonej.
Wejście do Wydziału Spraw Rodzinnych i Alimentacyjnych - sali obsługi mieszkańców jest na poziomie gruntu. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku.
Ciągi poziome
Obsługa klientów, w tym ze szczególnymi potrzebami odbywa się na parterze w budynku przy ul. Zielonej 20 AB, na sali obsługi. Można tam załatwić wszystkie sprawy, którymi zajmuje się Wydział Spraw Rodzinnych i Alimentacyjnych.
1. piętro - Urząd Stanu Cywilnego
Budynek nie posiada windy, co uniemożliwia dostęp osobom poruszającym sie na wózkach inwalidzkich.
Bieżąca obsługa osób ze szczególnymi potrzebami odbywa sie w punkcie obsługi na parterze.
Wystarczy poprosić pracownika punktu obsługi i niezwłocznie zejdzie pracownik USC.
Pracownicy Urzędu Stanu Cywilnego, po uprzednim zgłoszeniu telefonicznym zorganizują spotkanie w miejscu dostępnym do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
W przypadku szczególnych potrzeb, możliwe jest udzielenie ślubu w budynku głównym urzędu, np. w gabinecie Prezydenta Miasta.
Nieodpłatne porady prawne - Jastrzębskie Centrum Organizacji Pozarządowych
ul. Wrzosowa 12 A
44-335 Jastrzębie-Zdrój
budynek jest administrowany przez Miejski Zarząd Nieruchomości.
Parking
Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 1 miejsce przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
Miejsce parkingowe jest pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
Miejsce parkingowe znajduje się przy ulicy Wrzosowej.
Pies asystujący
Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
Zapewniamy wodę dla zwierzaka.
Wejście do budynku
Do budynku prowadzi utwardzone dojście.
Do wejścia prowadzi podjazd dla wózków inwalidzkich i dziecięcych.
Ciągi poziome
Brak przeszkód architektonicznych. Punkt wsparcia znajduje się na parterze budynku
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój Zapewnia dostępność tłumacza języka migowego w sposób tradycyjny.
Osoby deklarujące potrzebę skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego proszone są o zgłoszenie tego faktu za pośrednictwem dostępnych środków komunikacji:
osobiście w Kancelarii ogólnej (pokój 020A) Urzędu Miasta Jastrzębie-Zdrój.
Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, chęć skorzystania z takiej formy pomocy należy zgłosić co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Dla zapewnienia alternatywnej drogi komunikacji Urząd Miasta uruchomił specjalną linię telefoniczną o numerze 516 844 320. Osoby niesłyszące i niemówiące mogą przy pomocy wiadomości tekstowej SMS zasięgnąć wszelkich potrzebnych informacji w Urzędzie Miasta, a także zgłosić sprawę. Wiadomości SMS odbierane są całodobowo przez pracowników Straży Miejskiej, którzy udzielają odpowiedzi na zadane pytanie lub w odpowiedzi na otrzymane zgłoszenie podejmują stosowne działania.
Na drzwiach pomieszczeń Urzędu Miasta, nad klamkami zamontowane są tabliczki NFC z oznakowaniem numerów pokoi, wind i klatek schodowych w alfabecie Braille’a i wypukłym tekstem dla niewidomych i niedowidzących mieszkańców nieznających w/w alfabetu oraz odczytywanie tagów NFC za pomocą specjalnych aplikacji w telefonie np. Simply NFC, NFC Tools, które wykorzystują syntezator mowy dla osób niewidomych lub umożliwiają wyświetlenie tekstu w formie dostępnej dla osób niedowidzących. Tagi NFC umieszczone są w dolnej części tabliczek.